Friday, March 11, 2022

Varför ska jag gå på college

Varför ska jag gå på college



Jag insåg att i en föränderlig värld är platser verkligen de bästa berättarna. Hantverk bör det vara uppenbart, med andra ord, att författaren har reviderat uppsatsen över flera utkast och vet syftet med varje stycke, mening och ord, varför ska jag gå på college uppsats. Reflektera över dina egna intressen och erfarenheter, vänligen kommentera något av följande:. e-post: [email protected]. Jag tror att användningen av teleoperation i kamerafällor i folkräkningar och studier av vilda djur kan vara en potentiell gamechanger i ett geologiskt mångfaldigt land som Indien. Läs studentrecensioner.





Varför går jag på college?



varför ska jag gå på college uppsats I slutet av gymnasiet eller gymnasiet står många elever inför det svåra beslutet om de ska fortsätta högre utbildning eller inte. En extremt vanlig anledning till att de flesta studenter går på college är för framtida karriärmöjligheter. Vanligtvis har personer med högskoleexamen fler anställningsmöjligheter än de utan. Till exempel, varför ska jag gå på college uppsats, en gymnasieutexaminerad skulle sannolikt inte anställas som sjuksköterska eller IT-expert framför en högskolestudent från ett närliggande område. Studenter har mer att välja på i sitt jobbval när de har högskoleexamen, och eftersom studenter kommer att ägna sig åt studier de älskar, är de vanligtvis lyckligare i sina tillhörande jobb som ett resultat.


Detta resonemang för framtida anställning går också hand i hand med framtida ekonomiska möjligheter. Studenter som går på college får inte bara tillgång till fler jobb, utan de får tillgång till bättre betalda jobb. Detta beror främst på det faktum att de har lärt sig användbara färdigheter, tekniker och metoder under hela sin högskoleutbildning. Akademiker har vanligtvis högre ingångslöner än icke-examinerade eftersom de utför mer komplexa jobb på högre karriärnivåer. Studenter går dock på college av många fler anledningar än sysselsättningsmöjligheter och stora lönecheckar.


Många individer går till college enbart för erfarenhet och lärande. College är en av många varför ska jag gå på college uppsats där människor från alla samhällsskikt möts för att umgås och utbilda sig själva. Eleverna kan utforska nya teologier, religioner, aktiviteter, sociala grupper och andra upplevelser som de kanske inte har haft tillgång till hemma. Det är ett bra sätt för individer att träffa nya människor och utveckla livslånga vänskap utanför sin hemstad. Personlig tillväxt är vanligtvis också ett resultat av denna typ av lärande, och lär eleverna mer om sig själva, sin övertygelse, sin övertygelse, sina styrkor och sina svagheter. Studenter blir vanligtvis mycket mer kreativa, fördomsfria och effektiva på problemlösning genom collegeerfarenheter.


Denna typ av intern utveckling är mycket svårare att få till utan de olika erfarenheter som erbjuds genom college. Det finns olika anledningar att gå på college, och nästan alla har en positiv effekt på studenten. Varför går du på college? Vägen till framgång är enkel med lite hjälp. Låt oss få ditt uppdrag ur vägen. Beställ nu.





en liten plats uppsats



Vanligtvis har personer med högskoleexamen fler anställningsmöjligheter än de utan. Till exempel skulle en gymnasieutexaminerad sannolikt inte anställas som sjuksköterska eller IT-expert framför en högskolestudent från ett närliggande område. Studenter har mer att välja på i sitt jobbval när de har högskoleexamen, och eftersom studenter kommer att ägna sig åt studier de älskar, är de vanligtvis lyckligare i sina tillhörande jobb som ett resultat. Detta resonemang för framtida anställning går också hand i hand med framtida ekonomiska möjligheter.


Studenter som går på college får inte bara tillgång till fler jobb, utan de får tillgång till bättre betalda jobb. Detta beror främst på det faktum att de har lärt sig användbara färdigheter, tekniker och metoder under hela sin högskoleutbildning. Akademiker har vanligtvis högre ingångslöner än icke-examinerade eftersom de utför mer komplexa jobb på högre karriärnivåer. Studenter går dock på college av många fler anledningar än sysselsättningsmöjligheter och stora lönecheckar. Många individer går till college enbart för erfarenhet och lärande. College är en av många platser där människor från alla samhällsskikt möts för att umgås och utbilda sig själva. Eleverna kan utforska nya teologier, religioner, aktiviteter, sociala grupper och andra upplevelser som de kanske inte har haft tillgång till hemma.


Du kan visa upp dina forskningsförmåga genom att i din uppsats nämna att du hittade en kursplan:. Steg 3: Bestäm dig för din inställning till uppsatsen. Hur det fungerar: Undersök en massa möjligheter på skolan och koppla var och en tillbaka till dig på ett organiserat sätt. Även om du kanske inte i slutändan nämner alla orsakerna i din slutliga version, så kommer efterforskningar att ge dig mycket att välja på när du startar ditt utkast. Tydlig avhandling som namnger de akademiska områden du vill ägna dig åt och kanske kartlägger uppsatsens väg. Fråga: Beskriv de unika egenskaper som lockar dig till den specifika grundutbildningen eller skolan, inklusive föredragen antagning och dubbla examensprogram som du ansöker till vid University of Michigan. Hur skulle den läroplanen stödja dina intressen?


Mark Twain var en ångbåtspilot. Agatha Christie var sjuksköterska. Robert Frost var en glödlampsväxlare. De bästa författarna skriver inte bara vackert, utan integrerar också sina personliga erfarenheter och kunskaper utanför litteraturens värld. Genom att kombinera studiet av litteratur, media och kanske juridik tror jag att University of Michigan kommer att ge den utbildning som krävs för att jag ska kunna utvecklas som journalist. Jag ser fram emot kurser som akademisk argumentation och professionellt skrivande, eftersom jag tror att dessa kommer att ge mig en fast grund i journalistisk skrivteknik och förbättra min förmåga att skriva analytiskt och utveckla väl underbyggda argument. Dessutom kommer den professionella skrivarkursen att lära mig hur man skriver på en kortfattad, rak stil, en färdighet som är avgörande för en journalist.


På College of Literature, Science and the Arts kommer jag att kunna tillämpa de färdigheter som jag lärt mig i klassen med mediestudier i och utanför klassrummet. Honours-programmet ger en möjlighet till oberoende forskning inom massmedieområdet, vilket kommer att möjliggöra intensiva gruppstudier och djupgående forskningsmöjligheter, och den fantastiska nätverksmöjligheten ger chansen att träffa och engagera sig med framstående figurer inom medierelaterade studier , vilket kommer att ge en djupare insikt och kunskap inom området.


Utanför klassrummet kan jag se mig själv skriva manus för den studentdrivna tv-stationen WOLV-TV, eller skriva rubriker för The Michigan Daily. Pre-Law Advising Program är intressant eftersom jag vill utforska invecklade lagar och policyer som styr den här världen. Men allt detta är vad UM har att erbjuda mig. De olika volontärprogrammen som erbjuds av Volunteers Involved Every Week tilltalar mig, liksom möjligheten att vara volontär på Boys and Girls Club i södra Michigan, eftersom jag har tidigare erfarenhet av grundskoleundervisning.


Och som internationell student känner jag till smärtan med att lära mig engelska som andraspråk. Jag tror att jag kan bidra till ESL-undervisningsprogrammet antingen vid UM eller utomlands, och ser detta som en möjlighet att påverka inte bara på UM, utan i Washtenaw County och utanför. Den korta kroken. Många elever lägger alldeles för lång tid på sin öppning när en kort duger. Om du använder detta första tillvägagångssätt, gå till huvudargumentet så snabbt du kan. Den tydliga tesen som ger vägen till uppsatsen. Tre huvudskäl och bitar av stödjande bevis per stycke. Ett lite mer avancerat exempel på detta tillvägagångssätt. Som ett resultat lär vi oss lite mer om både skolan och författaren. Fråga: Hur kommer du att utforska dina intellektuella och akademiska intressen vid University of Pennsylvania?


Vänligen svara på denna fråga med tanke på den specifika grundskola som du söker till. Ordgräns: Jag vill vara en katalysator när jag blir stor, någon som sätter igång tillväxt samtidigt som jag försöker upprätthålla miljön genom förbättrad effektivitet. På GRASP-laboratoriet hoppas jag kunna arbeta på Haptics Lab under professor Katherine Kuchenbecker för att ta fram en integrerad haptisk-responsiv kamerafälla. Jag tror att användningen av teleoperation i kamerafällor i folkräkningar och studier av vilda djur kan vara en potentiell gamechanger i ett geologiskt mångfaldigt land som Indien. Jag känner också att haptiska gränssnitt kan katalysera processen att upptäcka och studera outforskade biodiversitets-hotspots som västra Ghats och det höghus i Himalaya. Förutom detta skulle jag också verkligen få en chans att fullända min fjärilsrehabilitering genom stroke på Haptics Lab!


Jag tror att små gnistor av innovation kan förvandlas till utvecklade företag om de får rätt acceleration och efter att redan ha förhandlat fram ett avtal med mjukvaruföretaget Everlution Software Ltd. Kurser som Engineering Negotiations kommer att förbättra mina färdigheter i den subtila konsten att förhandla och utveckla mitt tänkande i högtryckssituationer. Jag ser också fram emot att engagera mig i fågelfotografering och ornitologi genom att vara en aktiv medlem i Penn Birding Club och eventuellt genomföra höstens fågelräkningar för att belysa för studenter det fågelliv som ligger inbäddat på universitetet.


Jag hoppas kunna fotografera och dokumentera var och en av arterna Morris Arboretum Checklista över fåglar på UPenn. Dessutom kommer kurser som Documentary Strategies och Photographic Thinking att hjälpa mig att bättre integrera kritisk tanke i mina foton och konstruera out-of-the-box dokumentärer för att sätta i perspektiv miljömässig hållbarhet på UPenn. Genom att bidra med fotouppsatser till Penn Sustainability Review kommer jag att kunna skildra behovet av en förändring, bortom ord. När jag rör mig i en omdefinierad takt mot målet om global hållbarhet, påminns jag om UPenn-ideologin att ta itu med vår tids mest utmanande frågor och problem genom att integrera och kombinera olika discipliner och perspektiv.


Genom min vistelse på UPenn hoppas jag kunna göra just det. Förutom att ge en stark grund inom ekonomi, ger Tufts mig möjligheten att ytterligare utforska global hälsovårdspolitik genom ett program för internationella relationer som utnyttjar styrkorna hos 18 relaterade avdelningar och program. Dess styrkor i kinesiska, ekonomiska och internationella relationer, kombinerat med dess vackra förortscampus, akademiska stringens och globala räckvidd har bekräftat att Tufts är platsen för mig. Men hur får man skolan att kännas riktigt speciell?


Så här:. Hur det fungerar: hitta möjligheter som är speciella för skolan i. Detta är mitt favoritsätt, eftersom fokus på färre skäl ger dig chansen att dela mer om dig själv och dina intressen. Men det kan vara svårare att skriva eftersom det ärligt talat kan vara svårt att hitta detaljer som verkligen skiljer en skola från andra skolor. Uppmaning: Studenter inom konst och vetenskap omfamnar möjligheten att fördjupa sig i sina akademiska intressen, upptäcka nya områden av intellektuell undersökning och kartlägga sin egen väg genom college. Berätta för oss varför djupet, bredden och flexibiliteten i vår läroplan är idealisk för att utforska de studieområden som entusiasmerar dig. Närhelst jag har tid på mig, kopplar jag upp mig på mitt EEG och analyserar mina hjärnvågor.


Eller om jag känner mig lite mindre äventyrlig läser jag om de senaste neurovetenskapliga trenderna i ScienceDirect eller NCBI PubMed. Jag vill ägna mitt liv åt att studera, förstå och hjälpa till att fixa den mänskliga hjärnan. Men att bara räkna topparna är inte det bästa sättet att mäta fördelarna. Jag ser fram emot att få en djupare förståelse för grunderna i neurofysiologi samt att arbeta med bättre utrustning i kurser som Principles of Neurophysiology. Som någon som länge har varit passionerad för neuroteknik är det faktum att Cornell är unik i att erbjuda kurser som ägnas specifikt till området mycket viktigt för mig. Jag skulle älska att arbeta med Dr. Chris Xu i att utöka det nuvarande tre-fotonmikroskopet för att användas på olika djurmodeller.


Jag ser också fram emot att hjälpa Dr. Chris Schaffer, vars forskning om djup neural aktivitet inte görs någon annanstans i världen. Jag blir rädd för möjligheten att hjälpa honom att utveckla ett verktyg för att titta på flera hjärnområden samtidigt. Även om jag länge har strävat efter att studera på Cornell, när jag besökte och satte mig i neurobiologi och beteende II, gjorde det mig ännu mer beslutsam. Hennes animationer av signalsubstanser som korsar en synaps och nya synapser som bildas i neuronkluster höll hennes elever engagerade på ett sätt som jag inte har sett i några andra klassrum. Jag vill gå till Cornell på grund av lärare som henne. Under mitt besök njöt jag också av att prata med Kacey om hennes upplevelser i college scholars-programmet. Jag älskade att hon hade studerat effekterna av cirkus- och gymnastikföreställningar, som Cirque Du Soleil, på terapi för barn med neurologiska funktionshinder.


Jag är väldigt glad över idén att kombinera neurovetenskap med något som liknar effekterna av att lära sig ett klassiskt språk på utvecklande hjärnor. Många studier har visat överflöd av positiva effekter av att vara tvåspråkig, men inte mycket forskning har gjorts på klassiska språk. Jag har studerat latin i över sju år och jag har själv upplevt de positiva effekterna. Det här är programmet jag skulle skapa för mitt universitetsstipendium. Cornell är också det enda universitet jag är intresserad av som erbjuder en talkurs i latin: konversationslatin. Under de senaste sex åren har jag sällan behövt översätta mer än några meningar åt gången från engelska till latin, och aldrig riktigt upplevt latinets unika grammatiska egenskaper, såsom intrikat ordspel av Catullus i hans Odes, som drog mig så mycket till detta språk.


Jag skulle gärna komplettera mina kunskaper genom att kunna formulera mina tankar på latin och aktivt fördjupa mig i språket. Jag är verkligen exalterad över att lära mig språket som det var tänkt att läras in, liksom det nya perspektiv det kommer att ge mig på latinska retoriska artefakter. Som ett barn som älskar att uppfinna, tycker om interaktivt lärande och vill tala ett dött språk, vet jag att Cornell är där jag vill vara. Jag undrar om min sambo har något emot om jag tar med mig mitt EEG? Hur den här uppsatsen liknar den första metoden:. Han börjar med en kort intro och en gedigen avhandling; båda fungerar bra. Han väver fram och tillbaka mellan vad han vill och vad skolan erbjuder.


Vad som skiljer den här uppsatsen åt: De fyra exemplen som namnger hur skolan är unik ger oss en riktigt tydlig känsla av hur Cornell passar den här eleven bra. Hur det fungerar: identifiera ett kärnvärde som länkar dig till skolan och berätta en historia. Elever som känner tillvägagångssätt 1 och 2 kan blandas in för mycket och är villiga att ta en risk. Detta tillvägagångssätt beror på en viss historia, värde eller insikt. Och om:. Reflektera över dina egna intressen och erfarenheter, vänligen kommentera något av följande:. I sommarens första gryning befann jag mig på en bekant plats: sittande obekvämt bak i en fullsatt buss full av bråkiga tolvåringar.


Med floden som ett naturligt lärolaboratorium lärde jag dem om föroreningar och industrialisering, stadsdesign och saneringsstrategier. Den sommaren upptäckte jag platsens kraft genom mitt arbete med miljöutbildning. Jag insåg att i en föränderlig värld är platser verkligen de bästa berättarna. Jag kommer på mig själv med att göra just det jag undervisade: att undersöka de rika berättelserna bakom en plats. Men vill veta det viktigaste som skiljer den här uppsatsen åt? Istället hittade författaren en riktigt bra anledning: både han och Bowdoin är djupt engagerade i att undersöka plats.


Detta fokus var särskilt lämpligt för den här studenten, eftersom han planerade att ta huvudämne i miljövetenskap. Eftersom han använde ett värde som det centrala temat handlar denna uppsats i första hand om författaren. Detta fungerar eftersom han håller sig kopplad till de centrala teman, som är natur och berättande. Men i stället känner vi när vi läser den här uppsatsen att författaren tar oss någonstans. Så vi slappnar av. Hitta ett sätt där du och skolan är djupt samordnade. Och det kan vara lättare att göra detta med en mindre liberal arts-skola som Bowdoin som har en speciell karaktär. Vad menar jag? Hantverk bör det vara uppenbart, med andra ord, att författaren har reviderat uppsatsen över flera utkast och vet syftet med varje stycke, mening och ord. Och eftersom Bowdoin-uppsatsen ovan i huvudsak fokuserar på bara en viktig och intressant koppling till plats, tror jag att hantverk blir mycket viktigare.


Med andra ord: den här uppsatsen skulle vara mycket mindre fantastisk om den var mycket mindre vacker. Vad menar jag med vacker? Läs det högt. Hur kommer du till denna punkt? Detta tillvägagångssätt tar tid. Jag tror att detta är den typ av uppsats som, särskilt på en liten liberal arts college, verkligen kan göra skillnad. Jag har bara anekdotiska bevis – berättelser från några få antagningstjänstemän – för att bevisa det, men i vissa fall tror jag att uppsatser som denna har tippat skalan till förmån för en viss student. Denna del är kanske den svåraste, men mest avgörande. Låt mig förklara:. Den egenskapen är sårbarhet. Hur visar Bowdoin-uppsatsen ovan sårbarhet? Han låter sin nördighet visa sig. Det gör han genom att skriva om det han älskar utan att be om ursäkt.


Varför är detta sårbart? Eftersom han genom att göra det riskerar offentligt förlöjligande. Jag menar, vattentestning? Kom igen Varför är detta viktigt? Han drar in oss i stället för att trycka undan oss. Var den som drar oss-in sorten. En annan sak som gör den här uppsatsen sårbar: han listar väldigt få, nästan inga detaljer om Bowdoin. Fungerade det? Du bestämmer. Skulle jag kunna skapa en hybrid strategi genom att fokusera på ett centralt tema, men ändå lista några anledningar? De kommer finnar, fräknar, mosade, böjda, rundade och spetsiga. Men trots sina olikheter delar de ett enda syfte: att lyssna.


Swarthmore handlar om öron. Den förstår inte bara vikten av en empatisk och öppen dialog, utan också de sätt på vilka lyssnande kan vara det första steget mot att överbrygga djupt förankrade ideologiska klyftor. Allt på Swarthmore handlar om att använda de där broskbihangen på sidorna av huvudet till bra användning. Som en person som dras till ljud- och bildberättande har mitt liv definierats av att lyssna. Jag skulle kreativt utforska hur berättelser har berättats tidigare och kan omdefinieras digitalt för en ny generation av öron. Swarthmore vet att global förändring börjar med ett ärligt samtal.


Jag vill vara banbrytande för nya anslutningsnätverk. Jag vill börja de där konversationerna. Några tips:. Uppmaning: Johns Hopkins University grundades i en anda av utforskning och upptäckt. Som ett resultat kan eleverna utöva en multidimensionell grundutbildning både i och utanför klassrummet. Med tanke på möjligheterna på Hopkins, vänligen diskutera dina nuvarande intressen akademiska, fritidsaktiviteter, personliga passioner, sommarupplevelser, etc. och hur du kommer att bygga vidare på dem här. Jag har just återvänt från G20-toppmötet efter att ha levererat årsrapporten om demografisk övergång och befolkningsstabilitet. Under dina sjutton år av livet har du blivit översvämmad med val: Vilken flygstol att välja?

No comments:

Post a Comment